|
Want A Reproduction?
|
BOL, Hans
Flemish Northern Renaissance Painter, 1534-1593
Hans Bol (1534?C1593), Flemish artist, received his early training from his two uncles who were also painters. He then was the apprentice to a Mechelen watercolorist and tempera painter at the age of fourteen. Because Bol??s watercolors became so widely reproduced, he began creating miniatures on parchment. The technique earned him many international clients and a good income. In addition, Bol also produced several oil paintings, illuminated manuscripts, drawings, and engravings. He preferred to create landscapes, mythological, allegorical and biblical scenes, and genre paintings. Related Paintings of BOL, Hans :. | Detail of Baptism of Christ | Max Liebermann Waisenhaus Amsterdam | Old Curios | Winter Landscape with Church (mk10) | Queen Christina of Sweden on Horseback | Related Artists: Anton mauveDutch Painter, 1838-1888
He came from a large family of clergymen in the province of North Holland. At the age of 16 he was apprenticed to the animal painter Pieter Frederik van Os (1808-92): animals (especially sheep, but also cows and horses) became Mauve's preferred theme. He then trained for a few months with Wouterus Verschuur, who gave him his love of horses, in the style, at least, of Paulus Potter and Philips Wouwerman. Jules-Adolphe Goupil1839-1883
French
Jules-Adolphe Goupil Gallery
margareta capsia gavelinMargareta Capsia, född 1682 i Sverige, död 20 juni 1759 i Åbo, var en svensk-finländsk konstnär, den första kvinnliga konstnären i Finland och en av de första i Skandinavien. Hon var kyrkomålare och målade altartavlor, men utförde även personporträtt.
Capsias föräldrar Gottfried Capsia och Anna Schultz hade kommit till Sverige från Holland. Hon gifte sig i Stockholm 1719 med prästen Jacob Gavelin och flyttade till Vasa 1721, där hon gjorde sig känd som altarmålare i Österbotten. 1730 flyttade paret till Åbo, där hon blev känd i hela landet som konstnär. Hon målade altatavlorna i en rad kyrkor, bla målade hon 1739 Säkylä kyrkas altartavla, och i den gamla kyrkan i Paltamo, den så kallade bildkyrkan, finns bland annat en altartavla från 1727 som föreställer nattvarden. Hennes altartavlor beskrivs som individualistiska och naivt ärliga bibelillustrationer, och hon ansågs som landets då främsta altarkonstnärer tillsammans med Mikael Toppelius.
Hon var en av de få kvinnliga konstnärerna kända i Skandinavien före 1800-talet, tillsammans med Ulrika Pasch i Sverige och Johanne Marie Fosie i Danmark. I Finland var även Helena Arnell känd under samma tid.
|
|
|
|
|
|
|
|